Wednesday, June 8, 2011

cabaran, dicabar, mencabar....MERABAN!!

Hai assalamualaikum...

Burp! Alhamdulillah br pas mkn. Lengkap dah kitaran pemakanan aku dari stat sarapan,kudapan, mkn tghari, minum petang sampailah dinner td. Syukur la ade rezeki mengalas perut. Aha

Supper kang nak mkn ape ek? any idea? 

Ok ni nak citer cikit aktiviti aku hari ni. Hari ni aku berada diluar lingkungan negeri Melaka. Actually, dr semalam da aku da xde kt Melaka. Berada sipi2 je kt area Melaka iaitu Tampin *sampai skunk aku konfius Tampin ni belah Melaka atau Negeri Sembilan ek?. Pagi td dengan kudrat yg gigih, siap2 dan tros menuju ke Senawang. Car poll wit 3 org rakan laen dan kami bsetuju mengangkat taraf aktiviti ini tros menjadi mini rombongan.erk!. Pengaruh rakan sebaya punya pasal akhirnya  terjebak dan terjerumus ke kancah ini.

Jeng..jeng.. jenglot..

 motibasi?..*kelat-kelat jawa

Haha. Ye motivasi. Ape ko ingat aku x brani ke join bende2 cmni?. Actually pada mulanya aku sendiri pon x yakin nak kate YA masa diajak oleh kawan aku yg merupakan penceramah bebas. Tapi bila pikir2 balik, da tiba masanya aku cabar diri aku. Ye la kan bila lagi aku nak keluar dr kepompong hidup aku yg x brapa nak konfiden nih. Sikit-sikit malu, sikit-sikit segan, sikit-sikit tutup muka..bla..bla..bla. Dengan cara ni saja aku boleh meningkatkan konfiden level aku. Tp aku ni bukan bagi ceramah tp cuma jadi fasilitator jak. Gile ko nak bg ceramah kompen ramai yg bantai tido.


ni je yang ko mampu?. *eh ko sengal he hapa? Fasilitator la bukan calculator.

Mula-mula aku mmg nebes tp baik la motivasi ni, kanak-kanak je yg join dalam 25 org. Aku  nak nebes lebih-lebih pehal? *ceh, berlagak pulak. Dan disini aku cabar lagi diri aku untuk menundukkan rase nebes ni dengan membuat gaya-gaya cool. Cmne gaya cool aku buat ialah buat-buat xtaw dan biasa je ngan nebes ni. Haha. Weh, seriusly aku pon xtaw cmne nak ilangkan rase nebes ni secara fizikal dan mental. Korg ade idea x? Aku bharap sangat dan berdoa suatu hari nanti aku dpt hidayah cmne nak ilangkan rase nebes gile kentang nih. Ameen~

Sekarang ni br aku ade rase kesedaran sikit cmne nak tingkatkan konfiden aku ni. Aku kene cabar diri aku sebab musuh utama aku skunk adalah diri aku sendiri. Terima kasih kt kawan aku tuh sebab sudi bagi aku peluang memegang watak sebagai fasilitator untuk hari ini. Hopefully esok ade org bg watak yg lebih mencabar supaya aku dapat memperbaiki diri aku seterusnya mampu menggondol anugerah grammy nanti. *Budus dah la melalut pastu buta anugerah plak. Semoga aku lebih baik pada hari-hari mendatang. bye~

haish.. aku suh cabar diri buat perkara baik, yg ko g cabar mat rempit tuh kenapa?. euw~

p/s: esok akan ke kl, tolon kawan buat bisnes~

No comments: